Premis d' Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras

Premis d'Acció Social Maria Figueres i Mercè Bañeras

Una iniciativa de Plataforma Educativa per fomentar la innovació social, la emprenedoria social i la corresponsabilitat ciutadana

[catch-breadcrumb]

Sis anys de premis. Un balanç. Article publicat al Diari Ara on repassem la trajectòria d’aquesta iniciativa des del 2012.

Plataforma Educativa celebra la sisena edició dels Premis d’Acció Social

MAR BOSCH. GIRONA. Els premis d’Acció Social de la Fundació Plataforma Educativa tenen un nom llarg. Potser perquè també ho ha estat la trajectòria de les emprenedores socials avant la lettre de les quals prenen el nom: la Mercè Bañeras i Maria Figueras, dues educadores actualment retirades que van treballar en l’àmbit de l’educació amb infants i adolescents en risc d’exclusió. L’Anna Sunyer, presidenta de l’entitat, en destaca el seu testimoniatge professional, però sobretot l’humà: “Ens ha estat vital empeltar-nos de maneres de fer com les d’elles dues, que transmeten determinació, expertesa, excel·lència. Han estat un referent per a nosaltres, ens agrada poder-les retrobar cada any per celebrar la feina feta i la que ens queda per fer amb un renovat entusiasme”. Ho fan amb elles i també amb els emprenedors i emprenedores que participen cada any en aquesta diada de l’acció social a Girona.

I ja són més de 300 els projectes provinents de tot Catalunya que hi han participat durant aquests sis anys. Des del 2011, any en què l’entitat va decidir engegar aquest reconeixement, han destacat projectes com les mans biòniques elaborades amb impressores 3D de la l’ start- up lleidatana Invelon Technologies, o la marca de moda i complements fets a mà per dones en risc d’exclusió Dona Kolors. També han resultat guanyadors projectes tan diversos com Horta de Santa Clara de la Fundació Acollida i Esperança; Prometteo, la xarxa social per a viatgers amb discapacitat auditiva o el projecte Carbó d’Ardenya i Gavarres de la Cooperativa Idària, per citar-ne alguns.

L’entitat fa coincidir l’entrega de premis amb la diada de Sant Jordi, quan els llibres i l’amor (també per l’ofici) són els protagonistes. I és que entre els objectius de la fundació hi ha el de la producció de coneixement, per això cada any edita un llibre que se suma a la col·lecció que recull títols relacionats amb el marc teòric i vivencial del Tercer Sector Social i que es poden descarregar gratuïtament des de la seva pàgina web. Aquest Sant Jordi es presentarà el volum Emocions i sentiments en l’acolliment familiar, un petit compendi de l’emotivitat generada en l’àmbit de l’acolliment d’infants fet a partir d’entrevistes amb famílies i professionals.

La sisena edició dels Premis d’Acció Social Mercè Bañeras i Maria Figueras, se celebrarà dilluns que ve, a les 12 h, al CaixaForum de Girona, ciutat on l’entitat hi té la seu. Una seixantena de projectes, entre les categories d’emprenedoria i innovació social, son candidats als premis d’aquest any. Els premis compten amb un guardó honorífic a la corresponsabilitat ciutadana, que l’any passat va recaure en Cristóbal Colón, director de la cooperativa La Fageda.