Fundació Plataforma Educativa farà entrega dels Premis Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras el dia 21 d’abril a les 12h al CaixaForum de Girona, dels guardons de les tres categories que els fromen, Innovació Social, Emprenedoria Social i Corresponsabilitat Ciutadana. Totes elles donen reconeixement a projectes i persones que han presentat entitats i organitzacions del tercer sector que han destacat per presentar accions que ajuden a persones amb risc d’exclusió social a Catalunya.

El director de La Fageda, Cristòbal Colón, ha estat el candidat escollit pel jurat per ser guardonat amb la categoria de Corresponsabilitat Ciutadana.

La categoria en qüestió, vol donar reconeixement a persones que han dedicat o estan dedicant gran part de la seva vida professional i personal en realitzar accions que milloren notablement el benestar social de persones residents a Catalunya. En el cas de Cristòbal Colón és conegut per haver fundat La Fageda, una organització de caràcter social que es dedica, fonamentalment, a produir diferents productes derivats dels làctics (iogurts, gelats, etc) amb treballadors que pateixen risc d’exclusió social a causa de les seves característiques psicològiques. El director va començar aquesta idea amb la certesa que, oferint un espai de treball digne a les persones amb diversitat funcional ajudaria en el seu benestar social i, a més, en la seva estabilitat emocional i social.

Durant l’acte del dia 21 es faran públics els guanyadors de les altres dues categories, Innovació Social i Emprenedoria Social. L’acte estarà dirigit pel director de Fundació Plataforma Educativa, Jordi Pascual, i també servirà per presentar el nou llibre de l’entitat, “Mirant cap a Europa. Formant part de projectes europeus” i comptarà amb una actuació musical final.

Dia:   divendres, 21 d’abril de 2017

Hora:12:00h

Lloc:  CaixaForum de Girona, a l’edifici de la Fontana d’Or

(C/ Ciutadans, 19, 17004 Girona)