Ahir, en el marc de la Diada de St Jordi, va tenir lloc l’entrega de premis d’aquesta segona edició. Recordem que es premiaven les iniciatives socials que destaquessin pel seu caràcter innovador i emprenedor, així com aquelles persones que mitjançant la seva acció han desenvolupat un paper cabdal pel que fa al compromís amb la societat.

En aquest sentit, l’acte va servir per retre homenatge al sr. Josep Duixans i Vila, mostra de que el compromís social és  indestriable de la  la trajectòria professional de molts ciutadans anònims que, amb la seva tasca han fet possible la viabilitat d’iniciatives que avui dia ja són una realitat.

En la categoria d’emprenedoria, va resultar guanyador el projecte Horta de Santa Clara”, fruit de la unió entre la Fundació Acollida i Esperança i la cooperativa Tapurna. El projecte que es desenvolupa a Fortià gràcies a la donació dels terrenys per part de la comunitat religiosa que li dona el nom, produeix horta ecològica i dona feina a persones amb risc d’exclusió social.

En la categoria d’Innovació, es va premiar la feina que es realitza que des de l’associació Punt de Referència en sintonia amb famílies voluntàries. Es tracta del projecte Mentoria familiar per a joves en risc d’exclusió social”, que incideix amb l’acompanyament per part de famílies mentores de joves ex tutelats que han assolit la majoria d’edat.

L’acte, festiu i desimbolt  però també reivindicatiu i solemne, va comptar amb les veus del cor Àkan, molt en sintonia amb la lluita i les persones que mouen el nostre col·lectiu. Es va sentir la veu de la realitat de la nostra gent; una gent que com deia una de les peces que van interpretar (Captatio benevolantiae dels Manel) ha de canviar sovint d’estratègia per tirar endavant i a vegades, sovint!, se n’acaba sortint:

“I a vegades contra tot pronòstic una gran bestiesa capgira allò que creiem lògic tot fent evident que per un moment ens en sortim.”