Després de recollir i validar tots els projectes presentats, el dia 10 d’abril el jurat dels Premis Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras es va reunir per valorar-los i escollir les propostes guanyadores d’aquesta 5a edició.

El jurat estava format per la Presidenta de Fundació Plataforma Educativa, Anna Sunyer; Roger Casero; Maria Figueras i Mercè Bañeras; Ma. Eugènia Sala, Tècnica servei coordinació Generalitat Girona; Esther Ferrero, tècnica de desenvolupament local de l’Ajuntament de Sarrià de Ter i col·laboradora de l’Ateneu Cooperatiu Terres Gironines amb l’Agrupació ACGI; Raquel Sabater, Directora tècnica de Plataforma Educativa.

Tots ells han hagut d’escollir 3 guanyadors entre les 60 candidatures rebudes. Com cada any, els projectes que s’han presentat han demostrat la capacitat del tercer sector de mobilitzar-se i crear accions que donen resposta a necessitats d’una gran varietat de col·lectius a Catalunya, passant per infants, joves, persones immigrades o persones que es troben a l’atur.

Aquesta setmana, es farà públic la persona guardonada de la categoria Corresponsabilitat Ciutadana, i els projectes guanyadors de les altres dues categories, es sabran el divendres dia 21 d’abril a les 12h, durant l’Acte d’entrega de premis que es celebrarà al CaixaForum de Girona. A més de l’entrega de premis, l’acte servirà per presentar la nova publicació de la Fundació Plataforma Educativa:“Mirant Cap a Europa. Formant part de projectes europeus”escrit per Daniel Fierro, professional del sector social, on es presenta l’experiència en els projectes europeus on ha participat Plataforma Educativa. Finalment, es clourà l’entrega de premis amb una actuació musical i amb un piscolabis.