004

Les germanes Maria Figueras i Mercè Bañeras i la Presidenta de Fundació Plataforma Educativa, Anna Sunyer, totes elles membres del jurat dels Premis d’Acció Social, van visitar divendres passat l‘Horta de Santa Clara a Fortià (Alt Empordà). L’Horta de Santa Clara és un dels projectes guanyadors de la darrera edició dels Premis d’Acció Social, organitzats per Fundació Plataforma Educativa. El jurat va poder conèixer l’estat actual d’aquest projecte, de la mà de Mijail Acosta, Director General de Fundació Acollida i Esperança i la resta de professionals i usuaris de l’explotació. Acosta va explicar les dificultats i fortaleses amb les que es troba el projecte en l’actualitat, i els objectius a curt i llarg termini.

001

L’Horta de Santa Clara és un projecte de producció agrosocial de verdures i hortalisses ecològiques als terrenys del Monestir de Santa Clara de Fortià (Alt Empordà), donat per les germanes clarisses. L’objectiu del projecte és la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social i professional.

003

Actualment, els responsables de l’Horta de Santa Clara estan buscant mercat pels seus productes i investigant noves línies de producció. Tanmateix, el repte més important, segons el seu director, és crear sinèrgies amb altres entitats i empreses, per aconseguir crear nous llocs de treball i programes de formació que facilitin la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social.

El jurat i l’organització dels Premis volen agrair especialment l’amabilitat amb la que els responsables del projecte van acollir-los durant la visita i els animen a perseverar amb les tasques que duen a terme.