Avui ha tingut lloc l’acte d’entrega de la III Edició dels Premis d’Acció Social Mercè Bañeras i Maria Figueras. Els guardons, organitzats per Fundació Plataforma Educativa, han premiat el Sr. Pere Tubert (MIFAS) en la categoria de Corresponsabilitat Ciutadana, el projecte Carbó d’Ardenya i Gavarres de la Cooperativa Idària en la categoria d’Innovació Social i el projecte Horts Socials de la URV, de l’equip de la mateixa universitat, en la categoria d’Emprenedoria Social.

Durant l’acte hi ha hagut una actuació musical del Cor Àkan i també s’ha presentat el llibre “Llegendes de Mas Ritort”, editat per Fundació Plataforma Educativa, en el que han col·laborat Dolors Garcia i Cornellà i Mar Bosch i Oliveres, encarregades també de la presentació de la publicació, Frederic Mayol, Josep Llorens, Quim Haro i Patrícia Gras. Tots ells han escrit relats de ficció divulgatius ambientats en l’entorn del centre residencial per a menors Mas Ritort. Totes les il·lustracions del llibre han estat realitzades per usuaris dels diversos centres de les entitats que formen Plataforma Educativa.

A l’acte, celebrat al CaixaForum Girona, gràcies a la col·laboració de l’Obra Social de “la Caixa”, hi han assistit una cinquantena de persones i ha comptat amb les intervencions de la Sra. Montserrat Roura, Directora dels Serveis Territorials del Departament de Benestar Social i Família a Girona, Jordi Pascual, Director General de Plataforma Educativa i Anna Suñer, Presidenta de Fundació Plataforma Educativa i portaveu del Jurat.

L’obrador de Can Moragues, fruit de la col·laboració entre Fundació Emys i Eina Activa Empresa d’Inserció, ha obsequiat els assistents amb un tast de les delicioses melmelades que preparen a Riudarenes.