Avui, 22 d’abril de 2016, hem celebrat l’acte de lliurament de la 4ª edició dels Premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras que organitza Fundació Plataforma Educativa, amb més d’un centenar d’assistents i la presència destacada de la Hble. Sra. Dolors Bassa, consellera de Treball, Afers Socials i Família i de l’Il·lma. Sra. Marta Madrenas, Alcaldessa de Girona.

Durant l’acte es van fer públics els guanyadors en les categories d’emprenedoria social i innovació social. En la categori

a d’Innovació es va guardonar el programa Vente Pa’ Ka’  de la Fundació Marianao de Sant Boi de Llobregat que ofereix un model alternatiu d’oci nocturn juvenil. Van recollir el premi 3 dels seus responsables. Un d’ells, Xavi Navarro,  ens va explicar que ‘aquesta iniciativa ja suma 10 anys i promou el canvi social a través de la implicació dels nois i noies. El missatge és que els donem oportunitats que els joves són capaços’.
En la categoria d’Emprenedoria Social el projecte galardonat va ser ‘Absorvalia’, una empresa gironina que es dedica al disseny i producció de peces tèxtils reutilitzables per a persones amb problemes d’incontinència. En la seva intervenció, ens van explicar que es tractava d’un projecte nascut el març de 2015 de motivacions socials, ecològiques i de salut.

Durant l’acte van intervenir els projectes guanyadors de l’any anterior, el porjecte de la Cooperativa Idària Carbó d’Ardenya i Gavarres i els Horts Urbans de la URV que van voler compartir els avenços i fites dels projectes i com el premi els havia ajudat a seguir endavant.

Els premis es van cloure amb la categoria de coresponsabilitat ciutadana, dedicats a reconèixer la trajectòria de persones o entitats. En aquesta 4a edició el Premi, que a s’havia fet públic uns dies abans, va ser per l’exconsellera d’Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, qui en la seva intervenció va reivindicar el treball social com un treball d’equip, compartint aquest reconeixement amb totes les persones amb qui ha treballat al llarg de la seva trajectòria.

L’acte a més, va servir per presentar el nou llibre de Fundació Plataforma Educativa ‘Sota una estrella. Històries que veureu brillar’ amb la presència de l’escriptora Mar Bosch i de l’actuació musical de Paula Grande, cantautora gironina que va cloure l’acte.

Des d’aquí felicitar a tots els guanyadors i participants d’aquesta edició i agrair a tots els que ens vau acompanyar a l’acte i amb els vostre suport.