Premis d'Acció Social Maria Figueres i Mercè Bañeras

Una iniciativa de Plataforma Educativa per fomentar la innovació social, la emprenedoria social i la corresponsabilitat ciutadana

[catch-breadcrumb]

James Rhodes, premi Corresponsabilitat Ciutadana 2021

Plataforma Educativa celebrarà aquest divendres 23 d’abril l’entrega de premis dels IX Premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras que organitza anualment.

Es tracta d’uns premis que tenen la voluntat de reconèixer la tasca de persones, entitats, serveis i projectes que des de l’acció social, el no afany de lucre i la capacitat emprenedora contribueixin a millorar la qualitat de vida de les persones que viuen a Catalunya.
Enguany els premis reconeixen aquests projectes i iniciatives a través de 3 categories:

1. Innovació Social; (premi de 2.000 euros)
  2. Emprenedoria Social; (premi de 1.000 euros)
  3. Corresponsabilitat Ciutadana; (guardó de reconeixement)

A falta de conèixer la proposta guanyadora de la categoria d’Innovació Social i Emprenedoria Social que es desvetllaran divendres durant l’acte de lliurament de premis, en la qual s’han rebut més de 40 propostes, el jurat ja ha fet pública la proposta guanyadora de la categoria de Corresponsabilitat Ciutadana. El premiat d’aquest any és James Rhodes. Aquest pianista londinenc és una de les figures visibles de la lluita contra els abusos infantils. I és que a través dels seus llibres “Instrumental” i “Fugas” explica els abusos infantils que va patir i el poder sanador que la música ha tingut en ell. Rhodes ha dirigit la seva fama a visibilitzar i fomentar el debat al voltant de les violacions a infants, les malalties mentals o el suïcidi, oferint xerrades i conferències arreu del món.

Rhodes ha volgut estar present a l’acte amb l’enviament del seu agraïment: “Rebre aquest reconeixement és un gran honor pel qual estic molt commogut i agraït. Estic especialment agraït que vingui de Catalunya, un dels meus llocs favorits del món. La humanitat de qualsevol societat pot i ha de ser jutjada per com tracta als seus nens i nenes. I aquesta nova llei de protecció infantil és un gran pas endavant”.

La gala dels premis la celebrarem el 23 d’abril a les 12h. I ho farem, per segon any consecutiu de manera virtual. Esperem que sigui el darrer. I us convidem a què ens hi acompanyeu connectant-vos en aquest enllaç: https://youtu.be/EQsfZErJ6e0